lunes, 23 de enero de 2012

BALANÇ FINAL

Hola ja estic aquí , bé aquesta entrada es una mena de comiat a la assignatura de Bases didàctiques i disseny curricular. Primer de tot he de dir que ha sigut una molt bona experiència la que he tingut amb aqueta assignatura,he aprés coses que mai havia imaginat. Quan vaig començar la carrera tenia molta por ja que no sabia i seria capaç de enfrontar-me a tot el que es refereix a la universitat, no sabia si em podria adaptar, però crec que gracies també a aquesta assignatura i a aquest bloc he superat moltes barreres.
La meva visió de la educació ha canviat de forma considerable. La imatge que tenia dels mestres era una imatge de una persona que arribava a classe amb la seva carpeta, es seia i començava a parlar sobre un tema i després posava uns exercicis, cosa que no servia de gaire bé res. Ara m’ha quedat molt me clar que si alguna cosa vull ser es ser una mestra innovadora, una mestra que deixi que els seus nens experimentin, que creïn, que siguin els protagonistes, vull ser una guia per als nens. Vull rompre amb allò de que tenim una educació del s.XIX, vull ser una bona mestra del s.XXI
Vull dir també que l’experiència que he tingut amb el portafoli ha sigut molt gratificant. Quan vaig començar a escriure era tot una mica desastrós i he de dir que moltes vegades hauria deixat tot de banda, però el fet de que no ho he fet m’ha ajudat a superar-me i aprendre moltes coses com per exemple les TIC que era una mica la meva tasca pendent, he descobert eines de la web 2.0 i he pogut treballar amb elles i la veritat estic molt orgullosa d’haver donat aquest pas en tan pocs mesos. Amb les TIC he pogut ampliar el meu PLE, ampliant així les eines del món virtual.
Aquí deixo una imatge on es veu molt bé reflexat el canvi que hi ha de quan vam començar a quan acabem
Imatge del mapa conceptual que vam confeccionar al principi de curs.





Imatge realitzada al final de l’assignatura on es veu clarament com s’han ampliat les eines del mon virtual.



Gracies al bloc he pogut aprendre a reflexionar jo tota sola, aprendre poc a poc i millorant cada setmana mes. També he de dir que l’experiència del bloc ha sigut molt interessant per que he pogut llegir i seguir a mestres que estan en actiu, blocs d’educació que també han contribuït a la meva reflexió personal i a les ganes de voler millorar com a mestre i de formar part de la transformació de l’educació que tant ens fa falta.
Crec que un punt molt important per a aquesta  transformació son les TIC, no podem donar l’esquena a les noves tecnologies, son una eina que si s’utilitzen bé son molt útils.
No podem fer que els nens al carrer es trobin envoltat de noves tecnologies i arribin a classe i es trobin amb  una altra realitat, amb el paper el llapis i el llibre de text. Crec que es necessari, com he dit abans, que ens adaptem a la època en la que vivim i fer servir les TIC per millorar la nostra actuació com a mestres i facilitar l’aprenentatge i ampliant el seu PLE de els nostres alumnes.
En la meva opinió tots els mestres haurien de treballar en aquesta línea, com amb aquesta assignatura ja que ens a permès aprendre amb autonomia però també en equip, fent vídeos, treballs en grup, unitats didàctiques en definitiva nosaltres si que em set les protagonistes del nostre propi aprenentatge.
No m’agradaria tancar aquesta entrada sense tornar a donar gracies a na Gemma, la nostra professora i a les meves companyes que totes juntes em format un gran equip.
Esper tornar a escriure sovint a aquest bloc i que això no sigui una adéu definitiu.
Moltes graciés a totes les persones que em llegeixen, una abraçada, Zhila Azadeh Almanzor

Estic mes que preparada per continuar aquest camí ple de coses noves que m’esperen i continuar formant-me per ser una bona mestra.





Enganxo el vídeo que hem fet na Paula, na Patri i jo







DREAM,DREAM, DREAM




<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/m24uUzJgfwQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


Zhila Azadeh Almanzor 

No hay comentarios:

Publicar un comentario